Kundeloyalitet, kundetilfredshed og rentabilitet


Ipsos hjælper dig med at navigere i forhold til den moderne forbrugers mærkeloyalitet

Kundeloyalitet: Sats på de rette kunder
Moderne forbrugere og indkøbere sampler. De er loyale overfor mange forskellige varemærker – og ofte også på hver deres måde. Derfor er nøglen til fremgangsrige kundestrategier at forstå og identificere de kunder, vi skal gøre loyale.

Vi kombinerer ofte undersøgelsesresultaterne med information fra virksomhedens kundedatabase (CRM). I arbejdet med at identificere de rigtige customer retention strategier ønsker vi at besvare spørgsmål som f.eks.:

  • Hvilke kunder er både rentable og loyale? Og hvor store er disse segmenter?
  • Hvilke kunder ønsker vi at gøre loyale? Og hvor stor en del af dem vil det kunne lykkes med, og hvilke parametre driver deres loyalitet?
  • Hvilke kunder er ikke rentable? Og skal vi beholde dem, eller bliver vi nødt til at forsøge at gøre dem loyale?


Baggrunden for Ipsos loyalitetsmodel beskrives udførligt i bogen: ”Loyal Myths: Hyped Strategies That Will Put You Out of Business – and Proven Tactics That Really Work”. I bogen beskriver vi også, hvorfor mange af de traditionelle loyalitetsmyter ikke er sande.

Læs mere om automatiseret data om kundetilfredshed


For mere information kontakt Klaus Mikkelsen, Head of Clients
Direkte: 3319 3900
 klaus.mikkelsen@ipsos.com

Bliv ringet op af Ipsos
Jeg vil gerne ringes op af Ipsos