5 år inde i hovedet på dine kunder

2017-02-20

Tiden flyver, når man brænder for det, man laver. Allerede i år kan Ipsos brandet fejre 5 år i Danmark. Det er gået stærkt, og vi har mange ting at fejre. Ikke mindst de lange samarbejder med kunderne.

Danskerne tror på en sejr til Hillary Clinton

2016-11-07

Hvem vinder det amerikanske valg? Det spørgsmål har Ipsos stillet 21.600 personer fordelt på 38 lande. Og danskerne tror på Hillary. Kun 14 % forudser, at Donald Trump får præsidentposten, når amerikanerne går til valg i morgen. Forventningen om en demokratisk sejr deler vi med det meste af verden.

Morgenbriefing om fremtidens kvalitative markedsanalyser den 17 november

2016-10-28

Kvalitativ analyse flytter sig enormt i disse år, og mængderne af data ændrer analyseværktøjerne fundamentalt. Reserver plads til en spændende og interaktiv morgenbriefing torsdag den 17. november og få et indblik i fremtidens nye kvalitative markedsanalyser.

Kom med ind i hjernen på forbrugerne med Neuroscience 27.10

2016-10-05

Ipsos inviterer til efterårets første morgenbriefing den 27. oktober. Temaet er Neuroscience, der åbner op for forbrugernes ubevidste opfattelser og adfærd og giver dig en langt mere nuanceret og detaljeret kundeindsigt. 

Neuroscience: Ipsos & Neurons har analyseret forbrugerens ubevidste reaktioner på digital og print kommunikation

2016-09-02

Den 20. september deltager Ipsos & Neurons på PostNords (tidligere Post Danmark) årlige Tendens-konference for at fortælle om, hvordan vi med udgangspunkt i neuroscience kan forstå kundens ubevidste associationer i mødet med reklame og branding.

Ipsos morgenbriefing 23. juni: Brands & Branding - Nyt paradigme?

2016-05-25

Byron Sharps tanker i bogen "How Brands Grow" om brands og branding har sikkert overrasket – og måske provokeret dig. Han udfordrer mange af de grundlæggende værktøjer og antagelser om købsprocesser, segmentering og kommunikation. Men hvad gør vi i praksis?

Kom til morgenbriefing 19. maj om Consumer Trends & Insights

2016-04-29

Vi taler forbrugertrends, markedsindsigter og ikke mindst muligheder inden for marketing og innovation, når vi d. 19. maj holder årets anden morgenbriefing i vores lokaler ved Kongens Nytorv.

Vi håber på at se jer!

Morgenbriefing med fuld fokus på kundeoplevelsen

2016-04-01

Få fuld fokus på kundeoplevelsen til vores næste morgenbriefing den 28. april.

Velkommen i vores nye lokaler!

Ny undersøgelse: Vores opfattelse svarer (som forventet) ikke altid til virkeligheden

2016-01-26

Hvor mange vejer for meget? Hvor mange bor stadig hjemme, når de er fyldt 25 år? Og hvor gammel er den gennemsnitlige person i dit land? Det er spørgsmål, hvor vores gæt ofte ligger langt fra virkelighedens tal og statistikker.

En lille nisse rejste - vi flytter til Kongens Nytorv

2015-12-17

Ipsos i Danmark er vokset med mere end 20 %, og vi har brug for mere plads. Vi flytter derfor til nye og større lokaler i St. Kongensgade 1 ved Kongens Nytorv fra 4. januar. 

Kom til årets sidste morgenbriefing - en innovationsrejse fra indsigt til lancering

2015-11-19

Skal du med til årets sidste gratis morgenbriefing? Seminaret er den 3. december, hvor du kommer rundt om hele innovationsprocessen fra indsigt til lancering. 

Etnografi - markedsanalysens nye wunderkind?

2015-10-29

Ipsos inviterer til morgenmad med indsigt den 12. november. Mød ALK Nordic og Aller Media og hør, hvordan videoetnografisk målgruppeanalyse har løftet niveauet af indsigt og skabt muligheder for stærkere kommunikation.

Morgenbriefing om ”NEXT GENERATION AD TEST & TRACKING"

2015-10-08

Har du sat kryds i kalenderen den 22. oktober og reserveret en plads til vores kommende morgenbriefing?

Det er som altid gratis, og denne gang kommer vi blandt andet omkring, hvordan du kan optimere dine muligheder for at skabe effektiv markedsføring, der taler til følelserne. 

Invitation til efterårets morgenbriefinger

2015-09-16
Vi har sat datoer og indhold på efterårets morgenbriefinger og du er selvfølgelig inviteret. Sæt kryds i kalenderen den 22. oktober, 12. november og 3. december 2015. 

Nye cases om global segmentering, brand tracking og brugerundersøgelse

2015-08-11

Ipsos hjælper nogle af Danmarks mest succesfulde virksomheder med innovation, automatiseret dataindsamling, konceptudvikling, brand tracking, segmentering og meget mere. 

Se vores nye cases og få et indblik i, hvordan vi hjælper vores kunder til en stærkere positionering på markedet og øget salg.

Game changers - Gratis morgenbriefing om banebrydende innovation

2015-06-03

Vidste du, at 70% af virksomheders nye omsætning kommer fra ”Breakthrough Innovations”, men at de fleste virksomheder kun bruger 10 % eller mindre på det?

Gå ikke glip af forårets sidste morgenbriefing den 18. juni kl. 9-10, hvor Breakthrough Innovation er dagens emne.

MORGENBRIEF: Få et helt unikt inside-view på PANDORA

2015-05-07

Deltag i vores næste morgenbriefing den 28. maj, hvor du kan møde PANDORA og høre om deres brug af segmentering som et strategisk værktøj til global ekspansion. 

Skal du med til morgenbriefing i Rundetårn?

2015-04-17

Deltag i vores næste morgenbriefing torsdag den 30. april og kom tættere på!

Hør om, hvordan kvalitative metoder og etnografiske redskaber kan skabe nye indsigter og hjælpe dig med at udnytte den digitalisering og kompleksitet, der præger hverdagsforbruget i familier i dag.

Ipsos inviterer igen til gratis morgenbriefinger

2015-03-26

Forårets morgenbriefinger har nu fået indhold og datoer, og den røde tråd er markedsanalysen som "Game Changer". Du er selvfølgelig inviteret.

Vi sætter fokus på det, der brænder på tungen hos vores kunder: Hvordan bruger du avancerede, kvalitative analyser til at skabe relevans i din kommunikation? Hvorfor er de nyeste segmenteringsmetoder en effektiv vækstmotor? Og hvad sker der når der bliver sat turbo på innovationsarbejdet? 

Læs mere om hvornår og hvordan du kan til at deltage her.

Ipsos vokser eksplosivt og leder efter 4 nye kolleger

2015-02-27

2015 har vist sig at starte ligeså succesfuldt som 2014 endte, og vi oplever meget stor efterspørgsel efter vores analyseløsninger og rådgivning.
Vi søger derfor 4 nye kollegaer, der vil elske at arbejde i et dynamisk, internationalt og ambitiøst miljø.
Her kan du læse meget mere om de ledige stillinger.    

Har du styr på dine trends for 2015?

2015-01-07

Læs om 6 megatrends og 10 trends i Ipsos Globale Trendanalyse

Baseret på mere end 16.000 interviews i 20 lande har vi identificeret og beskrevet 6 megatrends og 10 trends.

Disse behandler områder som teknologi, befolkningsbevægelser & generationskløfter, traditioner & tillid, sundhed, globalisering og brands.

Ipsos morgenbriefing 20. november om nudging og forbrugeradfærd

2014-11-10

Kom med til efterårets sidste gratis morgenbriefing torsdag den 20. november om nudging og forbrugeradfærd.

Hvad skal du den 23.10? Mød Google og Ipsos

2014-10-09

Vi fortsætter vores gratis morgenbriefinger den 23. oktober 2014. Temaet er The Future of Digital, og du kan høre, hvordan Ipsos og Google arbejder med de nye digitale og mobile muligheder.

Velkommen til Ipsos morgenbriefing 18. september

2014-09-11

Kom med til Ipsos gratis morgenbriefing torsdag den 18. september. Vi demonstrerer, hvordan Costumer Journey sikrer en grundlæggende forståelse for forbrugerens købsbeslutningsproces. Og du kan høre, hvordan McDonald benyttede Costumer Journey ved lanceringen af deres nye morgenmadskoncept.

Mød Ipsos på Esomar konferencen i Nice

2014-09-02

Ipsos er en aktiv bidragyder ved den næste ESOMAR kongres, der finder sted 7-10. september i Nice.

Flere gratis morgenbriefinger i efteråret

2014-08-15

Vi fortsætter vores succesfulde morgenbriefinger i efteråret. Og du er selvfølgelig inviteret. 

Temaet for vores næste morgenbriefinger er The Future of Market Research. Hvad betyder forandringer i teknologi, adfærd og målgrupper for vores tilgang til markedsanalyse? Og ikke mindst, hvordan udvider det dine muligheder? 

Ipsos indgår nyt samarbejde om bedre forståelse af forbrugerens ubevidste associationer og beslutninger

2014-07-10

Mange af de valg og beslutninger, vi som forbrugere tager, foregår på et ubevidst plan, som vi har svært ved eller ikke ønsker at sætte ord på i et interview eller et spørgeskema. Derfor er vi glade for at annoncere en global samarbejdsaftale med NEUROHM, der er førende inden for neuro science og forståelse af forbrugernes ubevidste associationer, opfattelser og handlinger.

Brasiliansk selvtillid til VM

2014-06-12

I en global undersøgelse med 19.000 deltagere i 26 lande har Ipsos undersøgt, hvem vi tror bliver VM mestre.

45% tror på Brasilien, 16% på Spanien, 11% på Tyskland og 9% på Argentina. Dermed er favoritfeltet lille – og især med store forventninger til værtslandet.

Gratis morgenbriefing 19. juni – Om Kundeloyalitet på bundlinjen

2014-05-27

Vi inviterer til gratis morgenbriefing torsdag den 19. juni 2014. Temaet for oplæggene er, hvordan du kobler finansielle resultater med kundeoplevelser.

Simon Svegaard fra ISS og Morten Mølgaard fra Ipsos fortæller om deres erfaringer. 

Ipsos samarbejder med Google om mobile survey og geo-data

2014-05-26

På Esomar Digital Dimension-konferencen i Stockholm 15-17. juni gennemgår Ipsos og Google en case om, hvordan kombinationen af mobile survey og geo-data gør det muligt at analysere den digitale indkøbsoplevelse “on the spot”. 

Ipsos inviterer til morgenbriefing

2014-03-14

Ipsos inviterer til gratis morgenbriefing den 22. maj på vores kontor ved Nørreport, Frederiksborggade 18, 5. sal. Få morgenmaden, mød kolleger fra andre virksomheder og bliv opdateret  med den seneste viden inden for Market Research.

Ipsos er (igen) Danmarks mest innovative internationale analyseinstitut

2014-02-26

Ipsos er igen i år kåret som Danmarks mest innovative analyseinstitut. Vi har fokus på nye metoder og veje til dybere kundeforståelse, og vi er stolte over førstepladsen.

Ipsos opnår rekordhøj kundetilfredshed

2014-02-07

Vi er stolte over, at vores seneste kundetilfredshedsmåling giver os en netpromotorscore på hele 46. Den rekordhøje kundetilfredshed vidner om, at vi hos Ipsos har en god og tæt relation med vores kunder, kombineret med en høj kvalitet i vores rådgivning og rapportering. 

Ipsos opruster inden for medieanalyser og kundeloyalitet

2014-01-24

 Kunderne efterspørger Ipsos’ højt specialiserede analyser. Derfor udvider vi nu med et øget fokus på medieadfærd og medieanalyse samt en dedikeret Loyalty afdeling, der skal sætte nye standarder for arbejdet med kundeloyalitet, kundeoplevelser og kundetilfredshed. Vi er stolte over at byde velkommen til to nye, erfarne analytikere: Niels Marslev og Morten Mølgaard! 

ALS - et fænomen på de sociale medier

2013-12-06

ALS er ikke kun en ø; det har også været et fænomen på nettet. Få en gratis appetizer på mulighederne for analyser af indholdet på de sociale medier.

Ipsos samarbejder med over halvdelen af C20-virksomhederne

2013-09-19

Vidste du, at Ipsos samarbejder med over halvdelen af virksomhederne på det danske C20 aktieindeks?

Du har sikkert én, men hvad bruger du den til?

2013-09-03

For tredje år i træk har Ipsos hjulpet Google med at undersøge vores brug af smartphones.

Måske har du også siddet i toget eller i lufthavnen, løftet blikket fra din egen telefon og pludselig blevet slået af, at mange omkring dig også er i gang med noget på deres telefon. Men hvad laver de? Det kan du blive meget klogere på. I en omfattende undersøgelse for Google har Ipsos spurgt 44.000 mennesker i 47 lande om deres brug af smartphone.

25 millioner pakker om dagen – Bliv klogere på kinesisk e-handel

2013-08-20

Halvdelen af den 1,3 mia. store kinesiske befolkning er efterhånden kommet online, og nethandel er et stort hit i Kina med en vækstrate sidste år på hele 67 %. Ikke mindst er kinesernes mobile e-handel værd at holde øje med.

The Tablet Evolution - Tablet-PC’en er familiens fælles skærm

2013-08-16

Antallet af tablets eksploderer
Vores brug af tablets vokser med rekordfart, viser nye undersøgelser. Næsten hver anden husstand i Danmark ejer minimum én tablet. Det er intet mindre end en fordobling i forhold til sidste år. I alt findes der nu 1,1 mio. tablets i de danske hjem – de fleste af dem iPads. 

Klar til internationale markedsudfordringer?

2013-07-02

Spørg de store eksportvirksomheder, og du vil højst sandsynligt få samme gode råd om markedsanalyse: Find en international samarbejdspartner med dygtige, lokale medarbejdere, som forstår markedet og dets dynamikker. Sørg for at analysere markedet grundigt – og bliv ved, for det udvikler sig hurtigt.

Lad os hjælpe med at finde de indsigter om uindfriede forbrugerbehov, der kan drive dine innovationsprocesser

2013-05-28

Vi har opstillet 9 krav til den gode forbrugerindsigt – og med vores kvantitative tilgang til screening af forbrugerindsigter kan vi hjælpe dig med at afdække de relevante uindfriede forbrugerbehov, der kan bruges i den indledende fase i din produktudvikling. 

Hurtigere, bedre og med fokus på ROI … Ipsos lancerer sin næste generation af koncepttest

2013-02-18

Vi har forbedret vores koncepttest for at maksimere udbyttet af dit innovationsbudget

What's a Nice Insight Like You Doing in a Concept Like This?

2013-01-03

Gode insights om forbrugere kan inspirere kraftfulde produktidéer og i sidste ende vindende koncepter og succesfulde innovationer. Men hvordan sikrer man, at værdifulde insights ikke mistes undervejs i processen - f.eks. ved at de går tabt i dårligt artikulerede koncepter?

Ipsos ønsker en god jul og et godt nytår!

2012-12-21

Fra vinduerne i vores kontor ved Nørreport kan vi se julehandlen tage til og dagene blive kortere. 2012 lakker mod enden, og vi kan her i Ipsos Danmark se tilbage på et begivenhedsrigt – og et rigtigt godt år, som giver os masser af mod på nye udfordringer i det nye år 2013.

Tag med Ipsos til Kina! Ny viden er nøglen til succes hos den kinesiske forbruger

2012-12-19

Kina er et land som intet andet. Mulighederne er store, men udfordringerne ligeså. Specialdesignede segmenteringsstudier og redskaber til at foregribe nye tendenser er af afgørende betydning for lønsomhed på det kinesiske marked. Ipsos har 1663 eksperter ansat i Kina, og sammen med Ipsos Flair sætter de i en ny rapport fokus på det kinesiske marked.

Ipsos sætter fokus på generation XXL – Hvordan forholder I jer som virksomhed produktivt til den globale XXL-tendens?

2012-11-29

 

Ipsos tager i en ny rapport et grundigt kig på overvægt – et af de betydeligste sundhedsproblemer, som verden står overfor i dag. Den globale fedme-epidemi er ikke til at komme uden om og har store konsekvenser for forbrugeradfærd, både nu og i fremtiden. Derfor har Ipsos undersøgt, hvordan virksomheder bedst kan navigere i det mulighedsfelt som fænomenet udgør, og vi vil meget gerne have lov til at dele vores viden med jer...

Obama gjorde det igen. Og det samme gjorde Ipsos

2012-11-14

Ipsos præsterede endnu engang at ramme udkommet af det amerikanske præsidentvalg lige på kornet.

Kan du stole på dine kunders feedback?

2012-11-01

Ipsos tilbyder oplæg om den nyeste forskning i at forstå forbrugerens behov og adfærd

Ipsos er Danmarks mest innovative internationale analyseinstitut

2012-10-24

Den årlige GRIT rapport måler løbende analysekøberes ønsker og krav til analyseinstitutterne og analyserer blandt andet, hvor innovative aktørerne på markedet opleves. Ipsos rangerer nu som nr. 2 på denne liste – og nr. 1, hvis man udelukker institutter uden kontor i Danmark.

Ipsos tilbyder nu end-to-end analyseløsninger til alle faser i innovationsprocessen

2012-07-17

Ipsos tilbyder gennemtestede og målrettede analyseværktøjer til optimering og finetuning af alle elementer i innovationsprocessen.

Danskerne blandt de mest optimistiske i nyt globalt studie om forbrugertillid

2012-07-12

69% af danskerne angiver, at de anser landets nuværende økonomiske situation som ”meget god eller nogenlunde". Det viser en undersøgelse fra Ipsos, maj 2012.